Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Er zijn twee hoofdstromen te onderscheiden:
De wortels nemen water en voeding op en transporteren dat naar de top van de plant.
Daar aangekomen verplaatst het water en voeding zich pas over de andere plantdelen ( daarom zie je bij watergebrek dat de plant eerst het kopje laat hangen). Daarom is verdamping noodzakelijk voor de plant en krijgt niet alleen de hoofdtop voeding maar ook de onderste toppen, dus hogere opbrengst.
Verdamping krijg je door koude of warme droge lucht.
Een maximale groei is alleen mogelijk bij een ongestoorde wateropname ( dus met een mes in de stam een beschadiging aanbrengen voor een snellere bloei kan, maar de top zal dan minder water en voeding krijgen, dus lichtere toppen en hierdoor minder opbrengst geven).
ik snap dit niet..teminste..wat onderstreept is. waarom is verdamping noodzakelijk in het uitgelegde verhaal?
zou je dit willen toelichten aub?
alvast bedankt
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dan men karakter heeft...
Ik werk niet bij ARTS, en zonder enige kennis van biologie denk ik als het lagere blad verdampt, moet daar weer vocht naartoe getransporteerd worden.
Als er minder verdamping plaatsvindt zal er ook minder vocht/voedingsstoffen naar de rest van de plant gestuurd worden ?
I dunno, er zijn vast mensen die daarvoor geleerd hebben.
- dit word 1 jointje , ik gok op 0.8gram
- hopelijk 2de ronde beter
- ik zou ook opnieuw beginnen
- en zelf zou ik ook uw keuze nemen en zien wat het heeft om toch je eerste zelf kwkje te roken
- wat ik wil zeggen is , begin gewoon opnieuw , vergelijk eens met andere topics , jij hebt de kleinste
- en zoals steunhoofd zegt , steek je energie in nieuwe ipv deze , ze levert je meer kopzorgen dan je ervan kan roken
- en als je het bekijkt je stroom voor 1 jointje , jah word een duur grammetje
We zullen zien laat jullie wel weten als er wat is veranderd en ga ook opnieuw beginnen ben nog aan het twijfelen voor T-neon setje of tornado's grtz en tnx voor de raad mensen
Comment